Jaro, léto, podzim, zima, ve školce je vždycky prima.
... je malá, vesnická školka rodinného charakteru, která se nachází na okraji obce. MŠ sídlí v 1. patře budovy, kde se nachází 1třída, která je rozčleněna na klidovou část - ložnici, herní část, jídelnu. K budově školky patří i malá zahrada, kde děti mohou pobývat na čerstvém vzduchu, hrát si na prolézačkách, houpačkách, na písku a se spousty hraček, které mají na zahradě k dispozici. Dále se v budově nachází místní pošta a ordinace lékaře, které jsou v přízemí budovy a nijak nenarušují chod MŠ.
Chod MŠ zajištují ředitelka, učitelka, školní asistenta a asistentka pedagoga, vedoucí jídelny, paní kuchařka, školník a zřizovatel tj. obec.
Kapacita třídy je 24 dětí.
Součástí budovy MŠ je i vlastní kuchyň a jídelna, tj. že jídlo pro naše žáčky si připravujeme sami, dle platných předpisů (spotřebního koše). Připravuje dětem svačiny a oběd, zařízení odpovídá všem hygienickým požadavkům. Dětem je poskytovaná plnohodnotná a vyvážená strava dle příslušných předpisů. Je zachovávána vhodná skladba jídelníčku, dodržovány technologie přípravy pokrmů a nápojů. Při stolování je preferována samostatnost při sebeobsluze dětí, ale je tu i možnost dopomoci ze strany učitelky nebo asistenta pedagoga. Pro děti je zajištěn pitný režim v průběhu celého pobytu v MŠ : čaj, voda, voda se šťávou, voda s citrónem, děti mají možnost výběru. Mezi jednotlivými jídly je dodržován tří hodinový interval. Děti nikdy nejsou násilně nuceny do jídla. S dětmi je dodržován pravidelný denní režim, který je ale natolik flexibilní, aby umožňoval přizpůsobit činnost dětí v průběhu dne jejich potřebám a aktuální situaci. Děti jsou každodenně a dostatečně dlouho venku: min. 2 hodiny, za příznivých klimatických podmínek. Děti mají zajištěný dostatek pohybu nejen na zahradě , ale i v prostorách MŠ. Spací aktivity dětí předškolního věku jsou upraveny dle potřeb dětí: klidové činnosti po zkrácené době odpočinku na lehátku apod.
Struktura třídy
je věkově smíšená tj. heterogenní. Ve třídě máme děti od dvouletých až po předškolní věk.
Význam heterogenní třídy
dává dětem více příležitostí k přirozenému a celostnímu učení, vytváří podmínky pro kooperativní učení, jehož základní podmínkou je spolupracující skupina. Základním požadavkem na spolupracující skupinu jsou děti různého věku, rozdílných schopností. Kooperativní skupina umožňuje, že děti mohou komunikovat verbálně i neverbálně, jsou na sobě vzájemně závislé, výsledek je společné dílo všech, ale každý má svou odpovědnost. Uplatnit se může velký i malý.
Je vytvořené přirozené prostředí k vnímání a přihlížení k individuálním potřebám a možnostem jednotlivých dětí (a tím je potažmo získána i cenná zkušenost do dalšího života, že lidé nejsou stejní ani stejně schopní, že každý umí něco lépe a hůř, že každému se daří něco jiného, že není jediná správná cesta, a že bez pomoci a spolupráce s ostatními se vlastně člověk v životě neobejde).
Nabízí více sociálních rolí, více příležitostí ke komunikaci, k nápodobě, osvojení si většího množství strategií chování a kontaktů, což podporuje naplňování Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Pro děti je takto uspořádaná třída přirozenější, tj. Rodinný model.
Každé dítě je jiné, ale každé potřebuje zažít úspěch. Vytěžit potenciál každého žáka je pro učitele velkou výzvou a dvojnásob to platí ve třídách, kde vedle sebe sedí děti smíšených věkových kategorií nebo i speciálními vzdělávacími potřebami, cizinci, nadaní i „běžné“ děti.
a ty všechny jsou u nás ve školce vítány....
Svátek má Zora
Zítra má svátek Ingrid
Státní svátky a významné dny na zítřek: